Ο αληθινός «Φοίνικας»

2015-06-16 22:44

Έμπλεξαν το rock με το rap και έφτιαξαν κάτι πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα. Είναι οι μοναδικοί (στην Ελλάδα) που το κάνουν και έχουν το μονοπώλιο σε αυτό το μουσικό υβρίδιο. Το όνομα αυτού του group… FlyByWire. Συναντήσαμε τον τραγουδιστή των FlyByWire, Phoenix και μας μίλησε «έξω από τα δόντια».

Τι είδος μουσικής παίζουν οι FlyByWire;

«Οι FlyByWire παίζουν ένα περίεργο είδος μουσικής. Παίζουμε rap-rock. Αν κοιτάξουμε κάτω από το στίχο και προσπαθήσουμε να αναλύσουμε το είδος μουσικής που παίζουμε είναι alternative rock με κάποια στοιχεία new metal. Ουσιαστικά αυτό που παίζουμε είναι ένα υβρίδιο».

 

Σε ποιο Hip Hop group ήσουν;

«Το group ονομαζόταν «Στοιχειά». Ήμουν εγώ και ο DJ μας».

 

Πότε και πως ασχολήθηκες με τη μουσική;

«Ξεκίνησα να ασχολούμαι μαζί με τον αδερφό μου και έναν φίλο μας τον Διονύση. Όλοι μαζί πηγαίναμε σε συναυλίες, αγοράζαμε κασέτες. Θυμάμαι το πρώτο album που αγόρασα και ήταν το black album των Cypress Hill. Από την ελληνική αγορά άκουγα από TXC, Active Member κτλ. Μετά από δυο-τρεις συναυλίες αποφασίσαμε να κάνουμε ένα group. Βρήκαμε ένα στούντιο στο Βύρωνα, γράψαμε στίχους και κάναμε τα πρώτα μας demo. Μέχρι και τα 18 δεν είχα ασχοληθεί καθόλου με τη μουσική».

 

Ποιους τραγουδιστές άκουγες όταν ήσουν μικρός;

Μου άρεσαν οι Mobb deep, οι Cypress Hill, ο KRS One και πολλοί άλλοι.

 

Τι σημαίνει FlyByWire;

«Το όνομα του συγκροτήματος το βρήκε ο μπασίστας μας. FlyByWire είναι σύστημα πλοήγησης αεροσκαφών που το χρησιμοποιούσαν κυρίως παλαιότερα. Υπάρχει σαν όρος και στις μηχανές, ουσιαστικά αυτό σημαίνει πως η πλοήγηση γίνεται μέσω καλωδίου. Το επιλέξαμε γιατί η μπάντα είναι συνδεδεμένη με καλώδια, από το μικρόφωνο μέχρι και τα τύμπανα. Μας εκφράζει γιατί η μπάντα για να πετάξει ψηλά θέλει ως μέσο το καλώδιο».

 

Ποιο τραγούδι από αυτά που έχει πει σε εκφράζει;

«Ένα ξεχωριστό τραγούδι είναι «ο κάθετος ορίζοντας» που είναι διασκευή από του Χ-Βαβυλώνα, καθώς δεν έχουν γραφτεί πολλά τραγούδια που αγγίζουν έτσι τον φυλετικό ρατσισμό. Το τραγούδι που έχω γράψει και πει και με εκφράζει είναι το «Μη αναστρέψιμος», το οποίο δεν ξέρω αν είναι το καλύτερο τραγούδι που έχουμε πει, απλά είναι πολύ ιδιαίτερο για μένα. Το έγραψα σε μια πολύ ιδιαίτερη φάση της ζωής μου. Πάντα με επηρεάζει, γιατί είναι αληθινό και βιωματικό».

 

Ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι από άλλο καλλιτέχνη;

«Υπάρχουν πολλά τραγούδια που μου αρέσουν. Μου αρέσουν οι Limp Bizkit. Ως αγαπημένο τραγούδι θα επιλέξω το «Gold Cobra» επειδή το έχω ακούσει πολλές φορές, χωρίς να είναι το αγαπημένο μου όλων των εποχών. Ανά καιρούς βγαίνουν πολλά νέα τραγούδια, οπότε είναι δύσκολο να έχεις ένα αγαπημένο. Από την Ελλάδα μου αρέσουν, στο χώρο της rock μουσικής, οι «Τρύπες» και ο Αγγελάκας. Έχουν πολύ καλά κομμάτια και ο Αγγελάκας γράφει πολύ ωραίους στίχους.  Στο χώρο του hip hop καλύτερο album είναι «Η πόλις εάλω» των TXC».

 

Ποιο είναι το καλύτερο κομμάτι που έχεις πει;

«Πιστεύω πως είναι το «Χαμένος» και από άποψη μουσικής και από άποψη στίχων, παραγωγής και μίξης. Θεωρώ πως είναι ένα από τα καλύτερα τραγούδια που έχουμε κάνει μέχρι στιγμής».

Το νέο τραγούδι των FlyByWire με τίτλο "Χαμένος"www.youtube.com/watch?v=BRubzbcn1hs

 

Πως εμπνεύστηκες το «Κοπάνα»;

«Αυτό το κομμάτι είναι γραμμένο πολλά χρόνια πριν βγει στην κυκλοφορία. To official κομμάτι ήταν καθαρό rap. Πάντα που άρεσε αυτό το κομμάτι γιατί είναι αισιόδοξο και χαρούμενο. Ουσιαστικά, θέλει να δείξει πόσο καλά περνάνε οι FlyByWire όταν πηγαίνουν στα live, όταν γράφουν στο στούντιο και όσοι θα έρθουν να μας ακούσουν θα κάνουν μια «κοπάνα» από την καθημερινότητα και θα περάσουν καλά. Δεν έχει κάποιο βαθύ νόημα».

 

Ποια είναι η άποψη σου για τη Eurovision; Θα ήθελες να συμμετάσχεις σε αυτή τη διοργάνωση;

«Θα ήθελα να αντιπροσωπεύσω τη χώρα μου σε ένα ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού, αλλά έτσι όπως διεξάγεται η Eurovision, η οποία έχει εξαγοραστεί από κανάλια και δισκογραφικές εταιρίες και πίσω από κάθε καλλιτέχνη βρίσκονται 15 χορηγοί, όχι δεν θα ήθελα. Στη Eurovision θα ήθελα να συμμετάσχω, στο όλο παιχνίδι γύρω από τη Eurovision δεν θέλω».  

 

Ποια είναι η γνώμη σου για το «The Voice»;

«Σαν concept δεν το θεωρώ κακό, δηλαδή το να υπάρχει ένα μέσο που θα προβάλει τα νέα παιδιά και να ανακαλύπτει νέα ταλέντα είναι σίγουρα καλό. Στην Ελλάδα, όμως, ποτέ δεν βγαίνει ο καλύτερος και λίγοι κάνουν καριέρα σε αντίθεση με το εξωτερικό που ακόμα και ένας που δεν θα κερδίσει μπορεί να κάνει μια καλή πορεία στη μουσική».

 

Είσαι κοινωνικά πολιτικοποιημένο άτομο;

«Είμαι κοινωνικά πολιτικοποιημένο άτομο, αλλά όχι πολιτικοποιημένο. Ασχολούμαι με τα κοινά, ενημερώνομαι για τα πολιτικά ζητήματα και ψηφίζω αφού πρώτα αξιολογήσω τον καλύτερο για εκείνη την εκλογική περίοδο».

 

Ποιο τραγούδι θα αφιέρωνες στην Ελλάδα καιν ποιο στους πολιτικούς της Ελλάδας;

«Στους πολιτικούς θα αφιέρωνα το «Πόσο ακόμα», γιατί είναι γραμμένο για αυτούς. Αν και στον καινούριο μας δίσκο έχουμε και άλλο τραγούδι που θα μπορούσαμε να τους αφιερώσουμε. Στην Ελλάδα θα αφιέρωνα το «Μη αναστρέψιμος», γιατί οι Έλληνες ότι μαλακίες και αν έχουν κάνει, γουστάρουν που τις έχουμε κάνει. Γουστάρουμε που έχουμε πάρει τα δάνεια, γουστάρουμε να γλεντάμε, γουστάρουμε που πάμε διακοπές αν και δεν έχουμε μία. Και αυτό δεν είναι κακό. Δεν είναι κακό να περνάμε καλά!»

 

Μας προανέφερες το νέο σας δίσκο. Πες μας λίγα πράγματα για το νέο δίσκο;

«Ο νέος δίσκος θα λέγεται «Black rock» και θα βγει μετά το καλοκαίρι και πιθανόν προς το άλλο καλοκαίρι. Θα έχει τουλάχιστον 13 κομμάτια. Παλεύουμε να μην είναι 15 ή 18 γιατί για να προετοιμάσουμε ένα τραγούδι χρειάζεται 1-1,5 μήνας και αν βάλουμε περισσότερα από 13 τραγούδια θα ηχογραφούμε για τα επόμενα δύο χρόνια».

 

Θα κάνετε κάποιο tour το καλοκαίρι;

«Για να κάνουμε tour πρέπει να ασχοληθούμε εμείς. Πρέπει εμείς να κλείσουμε live. Όμως, επειδή θέλουμε να ασχοληθούμε με το νέο δίσκο, δεν θα κάνουμε live. Βέβαια, δεν λέμε όχι σε προτάσεις για καλά events, αλλά δεν θέλουμε να αναλώσουμε χρόνο για να κλείσουμε οι ίδιοι κάποιο live. Σκεφτόμαστε να κάνουμε κάποιο live τον Σεπτέμβρη αλλά μόνο αυτό».

 

Αν αφαιρέσουμε την μουσική από τη ζωή σου, τι θα είναι η ζωή σου χωρίς αυτή;

«Επειδή το έχω δοκιμάσει, είναι μια ζωή που της λείπει κάτι. Το έχω δοκιμάσει για 4 χρόνια και είχα θέματα. Υπήρχαν φάσεις που μιζέριαζα, που με έπαιρνε από κάτω, οπότε έχω πει πως για όσο μπορώ και αντέχω θα ασχολούμαι με τη μουσική και ας είναι για την πάρτη μου, γράφοντας στίχους στο χαρτί».

 

Τι συμβουλές θα έδινες στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με τη μουσική;

«Όσο αφορά τα πιο alternative είδη μουσικής, όπως το rap, το rock και το metal, η συμβουλή είναι απλή, πρέπει να αγαπάνε πολύ αυτό που κάνουν. Στην Ελλάδα είναι δύσκολο να αποκτήσεις φήμη, οπότε θέλει αγώνα για να βγει προς τα έξω αυτό που κάνεις. Αν ο σκοπός τους είναι να βγάλουν λεφτά και φήμη από τα πιο alternative είδη, τότε καλύτερα να μην το κάνουν».

 

Είσαι σε σχέση αυτή την περίοδο;

Έχω σχέση τα τελευταία δύο χρόνια.

 

Αν δεν ήσουν τραγουδιστής και web designer, τι θα μπορούσες να κάνεις;

Πολλά, γιατί είμαι άνθρωπος που του αρέσει να διαβάζει και να μαθαίνει. Αυτό που μου αρέσει θα μπω να δω πως γίνεται και θα ασχοληθώ μέχρι να το μάθω.

 

Ο αδερφός σου ετοιμάζει ένα στούντιο. Πότε θα είναι έτοιμο;

«Αν όλα πάνε καλά, Σεπτέμβρη με Οκτώβρη, θα είναι έτοιμο. Το στούντιο θα βρίσκεται στη Νίκαια και θα μπορεί να έρθει όποιος θέλει να γράψει το τραγούδι του».

 

Τι σου αρέσει να κάνεις τον ελεύθερο σου χρόνο;

«Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχω πολύ χρόνο. Μέσα στον ελεύθερο μου χρόνο προσπαθώ να ξεκλέψω λίγο χρόνο για να γράψω στίχους. Θεωρώ πως αυτό είναι υποχρέωση μου προς την μπάντα, εμένα και τον κόσμο που μας ακούει. Μου αρέσουν τα αθλήματα και τα ταξίδια».

 

Είσαι gamer;

«Είμαι gamer, απλά όχι τόσο hardcore όπως παλιά. Μου αρέσουν πολύ τα παιχνίδια. Υπήρχε μια περίοδος στη ζωή μου που έπαιζα WOW. Αυτό θεωρώ πως ένα τεράστιο σφάλμα για τον εαυτό σου. Ωραίο το WOW, αλλά δεν τελειώνει ποτέ. Υπάρχουν καλύτερα πράγματα από το να παίζεις WOW. Εγώ σταμάτησα να παίζω WOW και έφταιξα τους FlyByWire!!! Τώρα παίζω όποτε με πιάσει η τρέλα λίγο LOL και NBA 2K στο playstation».

 

Παρακολουθείς τα αθλητικά δρώμενα στη χώρα;

«Πλέον δεν ασχολούμαι. Παλαιότερα έπαιζα μπάσκετ στον Ιωνικό και παρακολουθούσα λίγο. Δεν μου αρέσει καθόλου το ποδόσφαιρο. Από τη στιγμή που ασχολήθηκα με τη μουσική, σταμάτησα να παρακολουθώ».

 

Έχεις φιλοδοξίες για μια διεθνή καριέρα;

«Φυσικά και έχω φιλοδοξίες. Όλα τα μέλη των FlyByWire έχουν φιλοδοξίες. Ο κιθαρίστας μας σπουδάζει μουσική στην Αγγλία! Μάλιστα έχουμε κάνει live στην Αγγλία. Θέλουμε να παίξουμε στο εξωτερικό και μάλιστα στο νέο μας δίσκο θα έχουμε και δύο τραγούδια στα αγγλικά. Απλά θα το κάνουμε με τον δικό μας τρόπο, μέσω των social media και των γνωριμιών που έχουμε».

 

Ποια είναι τα όνειρα σου για το μέλλον;

«Έχω ένα προβληματισμό τα τελευταία δύο χρόνια, που ακόμα δεν τον έχω λύσει. Δεν ξέρω τι πρέπει να κάνω σήμερα από αύριο, ώστε όταν φτάσω σε μια προχωρημένη ηλικία και δεν θα μπορώ να βάλω μακροπρόθεσμους στόχους, να κοιτάω αυτά που έκανα και να νιώθω καλά. Μέσα σε αυτούς τους στόχους είναι και οι FlyByWire! Δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να είναι εκτός από τους FlyByWire, ακόμα το επεξεργάζομαι».

 

Ευχαριστούμε πολύ τον Phoenix για την συνέντευξη που μας παραχώρησε και του ευχόμαστε τα καλύτερα για το μέλλον!

O Phoenix με τον συντάκτη του Generalmente.gr, Βασίλη Σαμπάνη!

Ο Phoenix με τον συντάκτη του Generalmente.gr, Φανούρη Ροδίτη!

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ/ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ: ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΡΟΔΙΤΗΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΑΜΠΑΝΗΣ