«Το όνειρο μου είναι να παίξω μουσική σε όλο τον κόσμο και να διασκεδάζω τους ανθρώπους»

2015-12-16 18:39

Είναι νέος, ταλαντούχος και έχει πετύχει πολλά! Ο λόγος για το Ηλία Καραθανάση, ιδρυτικό μέλος των Nigma. Συναντήσαμε, λοιπόν, τον Ηλία στο Athens Metro Mall και κάναμε μια ωραία και ενδιαφέρουσα συνέντευξη!

 

Πως ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική;

Ασχολούμαι από πολύ μικρός με τη μουσική, από τη δεκαετία του 80’. Θυμάμαι, τότε που έβλεπα το MTV, που ήταν και της μόδας, και είχα μια ντουλάπα γεμάτη με βιντεοκασέτες, που περιείχαν όλα τα videoclip της εποχής. Από τότε ονειρευόμουν να τραγουδάω και να παίζονται τα videoclip μου. Το 1993 ξεκίνησα να ασχολούμαι με το ραδιόφωνο, ως ραδιοφωνικός παραγωγός, ενώ συγχρόνως ήμουν DJ σε αρκετά μαγαζιά. Κάπως έτσι ξεκίνησε η πορεία μου ως DJ και αργότερα ήρθαν οι Nigma.

 

Πως ξεκίνησαν οι Nigma και πως εμπνευστήκατε το όνομα;

To 2004 ήμουν στην Κοζάνη και δούλευα ως DJ σε ένα μεγάλο club το «Daluz». Εκεί είχα ονομάσει μια τετραμελή ομάδα DJs «Nigma DJs team». Το όνομα το είχα πάρει από τη γυναίκα του ιδιοκτήτη του club, που το είχε δει σε ένα club στην Αίγυπτο. Nigma στα Αιγυπτιακά σημαίνει «Αστέρι» και επειδή μου άρεσε το κράτησα. Το 2008 οι Nigma από DJ team έγινε live συγκρότημα.

 

Έχετε βγάλει τραγούδι για το καλοκαίρι, το «Πάμε Καλοκαίρι». Είναι σύνηθες να βγαίνουν τραγούδια για τα Χριστούγεννα. Έχετε στο μυαλό σας να κυκλοφορήσετε κάποιο τραγούδι για τα Χριστούγεννα;

Πράγματι, κάποια στιγμή είχαμε σκεφτεί να βγάζουμε ένα τραγούδι για κάθε εποχή του χρόνου, αλλά τελικά το κάναμε μόνο για το καλοκαίρι, με το σύνθημα «Πάμε καλοκαίρι». Κάποια στιγμή είχαμε βγάλει ένα Χριστουγεννιάτικο τραγούδι, μαζί με έναν άλλο καλλιτέχνη, αλλά δε το κυκλοφορήσαμε ποτέ, γιατί προέκυψε ένα πρόβλημα με τη δισκογραφική.

 

Έχεις συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες. Με ποιον προσδοκάς να συνεργαστείς, Έλληνα και ξένο;

Όντως είμαι πολύ τυχερός, αφού έχω συνεργαστεί με πάρα πολλούς καλλιτέχνες και σε τραγούδια, αλλά και σε συναυλίες. Θα ήθελα να συνεργαστώ πολύ με το Σάκη Ρουβά. Από ξένο καλλιτέχνη θα ήθελα να συνεργαστώ με τον Macklemore και τον Jay Z.

 

Κάνατε μια εξαιρετική επανεκτέλεση του τραγουδιού «Έτσι» του Σταμάτη Γονίδη. Πως σκεφτήκατε να επανεκτελέσετε το συγκεκριμένο τραγούδι και πως φτάσατε σε επικοινωνία με το Σταμάτη Γονίδη;

Με το Σταμάτη Γονίδη έτυχε να γνωριστούμε σε μια συναυλία στη Γερμανία, που συμμετείχαμε μαζί. Εκεί που τραγουδούσαμε βγήκε από το πλάγιο μέρος της σκηνής ο Σταμάτης μαζί με τον manager του και επειδή τον εντυπωσιάσαμε, μας κάλεσε μετά στο καμαρίνι του. Έτσι γνωριστήκαμε και μας πρότεινε να είμαστε μαζί σε ολόκληρη την περιοδεία του και κάποια στιγμή να συνυπάρξουμε σε σχήμα νυχτερινού μαγαζιού. Μετά την περιοδεία συνυπήρξαμε μαζί σε σχήμα μεγάλου νυχτερινού μαγαζιού και μια φορά που άκουσα τον Σταμάτη να τραγουδάει το «Έτσι», «τρελάθηκα» και επειδή αγαπάω το συγκεκριμένο τραγούδι αποφάσισα να το επανεκτελέσω προσθέτοντας στοιχεία της ραπ μουσικής. Κάπως έτσι ήρθαμε σε επαφή με το στιχουργό και τον συνθέτη του τραγουδιού, πήραμε την άδεια και έγινε το κομμάτι.

 

Ποιο πιστεύεις ότι είναι το καλύτερο τραγούδι που έχετε πει;

Αυτό δε το πιστεύω, φαίνεται καθαρά από το YouTube, αφού έχει περάσει τις 10.000.000 προβολές και δεν είναι άλλο από το «Πάμε Καλοκαίρι». Σίγουρα είναι το καλύτερο κομμάτι που έχουμε βγάλει μέχρι στιγμής. Κυκλοφόρησε το 2012 και ήταν το τέταρτο καλοκαίρι που έπαιζε στα ραδιόφωνα, πράγμα σπάνιο για τραγούδι. Ελπίζω στο μέλλον να βγάλω άλλο ένα εξίσου επιτυχημένο τραγούδι.

 

Ποιος είναι ο αγαπημένος σου τραγουδιστής και ποια η αγαπημένη σου τραγουδίστρια;

Ο αγαπημένος μου τραγουδιστής είναι ο John Legend και αγαπημένη μου τραγουδίστρια η Alicia Keys.

 

Ποιος τραγουδιστής σε εμπνέει;

Με εμπνέουν πολύ οι τραγουδιστές της «μαύρης» μουσικής. Βέβαια, αυτό τον καιρό είμαι επηρεασμένος από το Σταμάτη Γονίδη και από διάφορους καλλιτέχνες από Ανατολή και Τουρκία. Για αυτό το λόγο έβγαλα και το τραγούδι «Χαρέμι» με τον Μάκη Δημάκη.

Ο συντάκτης του Generalmente.gr, Φανούρης Ροδίτης, μαζί με τον Ηλία!

 

Έχεις να μας προαναγγείλεις κάποια επερχόμενη συνεργασία σου;

Σκέφτομαι να κάνω σύντομα μια συνεργασία με κάποιο άλλο λαϊκό τραγουδιστή, αλλά δε μπορώ να πω ακόμα, γιατί είναι έκπληξη.

 

Εκτός από τους Nigma, ξέρουμε ότι εμφανίζεσαι και μόνος σου σαν DJ. Μίλησε μας για αυτό.

Η αλήθεια είναι ότι με τους Nigma είχα αρκετές συμμετοχές από το 2008, είναι αρκετά δύσκολο να χειρίζεσαι ένα συγκρότημα, ειδικά αυτές τις εποχές, και για αυτό κάποιες στιγμές εμφανίζομαι μόνος μου, ως DJ και MC. Βέβαια, το κάνω για οικονομικούς λόγους, αφού μερικά μαγαζιά δε μπορούν να πληρώσουν live συναυλίες και σαν DJ είναι πιο οικονομικό.

 

Ποιο τραγούδι από αυτά που έχεις πει σε εκφράζει;

Με εκφράζει το τραγούδι «Έτσι» και το τραγούδι «Αν ήσουν άγγελος», η πρώτη μου μεγάλη συνεργασία με το Βασίλη Καζούλη.

 

Έχεις γράψει κάποιο τραγούδι για την Ελλάδα (έστω και παλαιότερα);

Έχω γράψει ένα τραγούδι για τον τουρισμό. Ήταν ένα τραγούδι μισό ελληνικό και μισό αγγλικό.

 

Θα δούμε τους Nigma στη Eurovision;

Πριν μερικά χρόνια κάναμε μια προσπάθεια να πάμε μαζί με γνωστή τραγουδίστρια, αλλά λόγω δισκογραφικής εταιρίας δε καταφέραμε να πάμε.

 

Ποια είδη μουσικής ακούς στην καθημερινότητα σου;

Στην καθημερινότητα μου ακούω ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που παίζω. Ακούω lounge, chill out και jazz, μουσικές που με ξεκουράζουν και με ταξιδεύουν.

 

Έχεις σπουδάσει κάτι;

Έχω τελειώσει μηχανολόγος μηχανικός και έχω κάνει μεταπτυχιακό στη Γερμανία για την ηλιακή ενέργεια.

 

Ποια είναι η άποψη σου για τα Talent Show;

Καλό είναι που πηγαίνουν πολλά παιδιά που έχουν ταλέντο στο τραγούδι και τα βλέπουμε, αλλά πιστεύω πως για μερικά παιδιά είναι αδικία, γιατί ενώ αναδεικνύονται γρήγορα, εξαφανίζονται και γρήγορα, σαν «πυροτέχνημα».

Ο φωτογράφος και συντάκτης του Generalmente.gr, Κωνσταντίνος Τζαδήμας, μαζί με τον Ηλία!

 

Παρακολουθείς αθλητικά;

Εννοείται και παρακολουθώ! Κυρίως μπάσκετ, γιατί έπαιζα 12 χρόνια και μου αρέσει πολύ σαν άθλημα.

 

Είσαι κοινωνικά πολιτικοποιημένο άτομο;

Δυστυχώς, δεν ασχολούμαι καθόλου με την πολιτική. Δεν ασχολούμαι με την πολιτική, γιατί δε θέλω να επηρεάζω τον κόσμο με τις απόψεις μου.

 

Τι κάνεις τον ελεύθερο σου χρόνο;

Έχω λίγο ελεύθερο χρόνο, γιατί μου αρέσει να είμαι όλη την ημέρα στο studio και να γράφω μουσική. Όσο ελύθερο χρόνο έχω, πάω για περπάτημα ή γυμναστήριο ή παίζω μπάσκετ.

 

Ασχολείσαι με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια;

Δεν ασχολούμαι καθόλου με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Με το μόνο που ασχολούμαι είναι το ίντερνετ, κυρίως με το facebook, για να βρίσκομαι σε επαφή με τους fans.  

 

Τι συμβουλή θα έδινες στους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με τη μουσική;

Υπομονή, επιμονή και σίγουρα τα όνειρα τους, κάποια στιγμή, θα πραγματοποιηθούν. Πρέπει να βάζουν στόχο, γιατί αν βάζεις στόχους πετυχαίνεις. Επίσης, θα πρέπει να μην ακούν κανένα και να κάνουν αυτό που εκείνοι νομίζουν πως είναι σωστό.

 

Ποια είναι τα όνειρα σου για το μέλλον;

Το όνειρο μου για το μέλλον είναι το ακριβώς αντίθετο από αυτό που κάνω αυτή τη στιγμή. Μου αρέσουν πάρα πολύ τα ταξίδια και με το συγκρότημα έχω ταξιδέψει πολύ. Το όνειρο μου είναι, σαν DJ, να παίξω ξένη μουσική σε όλες τις χώρες του κόσμου. Ουσιαστικά το όνειρο μου είναι να παίξω μουσική σε όλο τον κόσμο και να διασκεδάζω τους ανθρώπους.

 

Ευχαριστούμε τον Ηλία για τη συνέντευξη που μας παραχώρησε και του ευχόμαστε ότι επιθυμεί να πραγματοποιηθεί!

 

Συνέντευξη/Επιμέλεια: Φανούρης Ροδίτης

Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Τζαδήμας