«Υπάρχει πολλή σαβούρα στο χώρο της ελληνικής ραπ σκηνής»

2015-12-14 19:08

Είναι νέος, έχει όρεξη και πάνω από όλα είναι αληθινός! Ο λόγος για τον D-Light, με τον οποίο κάναμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη! Διαβάστε και θα καταλάβετε.

 

Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική;

 

Καλησπέρα! Με τη μουσική ασχολούμαι ενεργά από το 2001 όταν και συμμετείχα σε ακραία metal μπάντα. Στην πορεία τα μουσικά μου γούστα εμπλουτίστηκαν, κόλλησα με το hip hop και από το 2006 που έφτιαξα το πρώτο μου hip hop κομμάτι, ασχολούμαι με αυτό το είδος.

 

Τί μουσική άκουγες μικρός και ποίοι καλλιτέχνες σου άρεσαν;

 

Κατά βάση metal και δη, ακραίο. Στην πορεία όπως ανέφερα και πιο πριν, έψαξα κι άλλα είδη όπως το nu metal, το hip hop και την jazz. Αγαπημένοι καλλιτέχνες είναι αμέτρητοι αλλά ενδεικτικά θα σου πω Korn, Metallica, Machine Head, Marilyn Manson, Xzibit, Eminem, Nas, Jay Z, Gangstarr, Miles Davis, B.B. King και πάρα πολλοί ακόμα!

 

Ποίος καλλιτέχνης σε εμπνέει;

 

Οποιοσδήποτε έχει κάτι ουσιαστικό να πει και δεν υποκρίνεται. Μπορεί να μη συμφωνώ πάντα, αλλά σίγουρα με εμπνέει η αυθεντικότητα και το να εισπράττω το 100% από έναν μουσικό, ό,τι κι αν είναι αυτό.

 

Ποίο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι; Με ποίο τραγούδι έχεις κολλήσει τελευταία;

 

Θα σου πω τρία… Το “What a wonderful world” του Louis Armstrong, το “Don’t let me be misunderstood” της Nina Simone και το “Layla (unplugged)” του Eric Clapton. Τελευταία έχω κολλήσει με τις νέες δουλειές των Ευθύμη, Yelawolf και Dr. Dre.

 

Πώς προέκυψε η συνεργασία σου με το Stereo Mike και πώς ήταν;

 

Με τον Μιχάλη έχουμε συνεργαστεί αρχικά το 2009 σ’ ένα κομμάτι που προοριζόταν για τον δίσκο μου ο οποίος δεν βγήκε ποτέ. Προσπαθώντας να ξαναχτίσω το ντεμπούτο μου από την αρχή, ήθελα ένα kick off κι έτσι κάναμε το «Άνθρωπε ξύπνα» με τη συμμετοχή και του Dj “S”. Ο Mike είναι από τους ανθρώπους που με βοήθησαν πρώτοι και τον έχω σε μεγάλη εκτίμηση τόσο σαν άνθρωπο όσο και σαν καλλιτέχνη.

 

Ο Stereo Mike εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Εurovision, εσύ θα ήθελες να πας, αν σου δινόταν η ευκαιρία;

 

Ο Mike το ένιωσε, το πίστεψε και το έκανε και πολύ καλά έκανε. Προσωπικά δεν θεωρώ πως ο συγκεκριμένος θεσμός με αντιπροσωπεύει ή είναι κοντά σε αυτό που κάνω εγώ οπότε μάλλον δύσκολο το κόβω.

 

Ποία μηνύματα θέλετε να περάσετε μέσω του τραγουδιού;

 

Ο σκοπός δεν είναι τόσο το μήνυμα όσο το να σκεφτούμε φωναχτά και να υπογραμμίσουμε όλα αυτά που μας ενοχλούν και μας έφεραν μέχρι εδώ. Ο καθένας το αντιλαμβάνεται όπως θέλει αυτό.

 

Mε ποίον καλλιτέχνη θα ήθελες να συνεργαστείς;

 

Σίγουρα με τον Μικρό Κλέφτη, τον Phyrosun και τον Sifu VERSUS μιας και θεωρώ πως είναι τρεις από τους καλύτερους στη χώρα.

 

Ποία είναι η άποψη για τη ραπ στην Ελλάδα;

 

Θεωρώ πως υπάρχει πολλή σαβούρα, ιδίως σε ό,τι αφορά στο mainstream χώρο κι ο κόσμος που δεν ακούει, έχει μια λανθασμένη εντύπωση ως προς τι πρεσβεύει αυτή η μουσική. Από την άλλη, τα τρία ονόματα που ανέφερα πριν μαζί με 4-5 καλλιτέχνες ακόμα, μεγαλουργούν και πραγματικά δείχνουν τον δρόμο.

 

Κάνεις κάτι άλλο, εκτός από το να ασχολείσαι με τη μουσική; Έχεις σπουδάσει κάτι;

 

Σαφώς και κάνω κάτι άλλο μια και δεν ζεις από αυτό το πράγμα πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις. Έχω σπουδάσει διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων κι εργάζομαι πάνω στο αντικείμενό μου.

 

Τί σου αρέσει να κάνεις τον ελεύθερο σου χρόνο;

 

Γυμναστική, ηλεκτρική κιθάρα, συναυλίες, dj sets και ταινίες!

 

Είσαι κοινωνικά πολιτικοποιημένο άτομο;

 

Είμαι, αν κι έχω αλλεργία στα άκρα και στους φανατισμούς. Θεωρώ πως όλα θα πρέπει να μας αφορούν και να μας ενδιαφέρουν αν πραγματικά θέλουμε να έχουμε το δικαίωμα να διεκδικούμε το οτιδήποτε.

 

Παρακολουθείς αθλητικά;

 

Τα εγχώρια σχεδόν καθόλου. Με αυτό που πραγματικά κολλάω όμως είναι το μπάσκετ και πιο συγκεκριμένα το NBA. Μπορώ να παρακολουθώ για ώρες ολόκληρες!

 

Έρχεται ο νέος σου δίσκος. Πες μας δύο λόγια για αυτόν.

 

Ο δίσκος θα λέγεται «Μέχρι τ’ αστέρια», θα κυκλοφορήσει μέσα στο χειμώνα και τώρα είμαστε στη φάση των μίξεων. Πριν από λίγες μέρες τελειώσαμε τα γυρίσματα για το πρώτο μου video clip και σύντομα θα βρίσκεται στις οθόνες σας. Σε ό,τι αφορά στις συμμετοχές έχουμε και λέμε: Δημήτρης Μεντζέλος, Dj “S”, Stereo Mike, Κόμης Χ, Disastah, Dj Focash, Héllena, Χορωδία Εθνικού Ωδείου Χολαργού, Νίκος Δημοσθένους, Ili Kar, Δήμητρα Καραμπελοπούλου. Οι παραγωγές είναι των SixteenPads, Dj Space, Priest, Tyler και Loud.

 

Ποία είναι τα όνειρα σου για το μέλλον;

 

Τα όνειρα μου είναι να έχω την υγεία μου, εγώ και τα αγαπημένα μου πρόσωπα, να δημιουργώ και ο δίσκος για τον οποίο έχω δουλέψει όσο ελάχιστα πράγματα στη ζωή μου, ν’ αγγίξει όσο το δυνατόν περισσότερες καρδιές.

 

Ευχαριστούμε τον D-Light για τη συνέντευξη που μας παραχώρησε και του ευχόμαστε ο δίσκος του να «σκίσει»!

 

 

Youtube: https://youtube.com/officialdlight

 

Facebook: https://facebook.com/officialdlight

 

Instagram: https://instagram.com/officialdlight

 

Συνέντευξη: Φανούρης Ροδίτης

Φωτογραφίες: Γιώργος Μπαλής

Make up artist: Ειρήνη Βότση